Cunda-Ali Bey Adası

Ramazan Bayramından önceki pazartesi günü, Dikili’den günübirlik Cunda‘ya giderek değerlendirelim istedik.. Hazır babam arabayı vermişken ve benimle sıcağın altında dere tepe gezmeye gönülden razı bir Deniz Oğlan bulmuşken bu fırsat kaçmazdı yani.. Kaç yıldır Dikili’ye geliriz bir türlü Cunda’yı görmek kısmet olmamıştı.  Balıkesir’in Ayvalık ilçesine bağlı, diğer adı Alibey Adası olan  bu adaya Dikili’den arabayla Ayvalık üzerinden kısa sürede geldik..

Aslında Ayvalığı da ayrıntılı gezmek istiyorduk fakat Cundaya giderken Ayvalık içerisindeki insan ve araç trafiğini görünce kaçarak uzaklaşmak istedik..

Cundayı Ayvalığa bağlayan ince uzun yol üzerinden ve Türkiye’nin ilk boğaz köprüsünden geçerek adaya geldik ve arabayı park edip sıcağın alnında pişmek üzere gezmeye başladık..

Sahil yolu; burda balık restoranları var sırayla sol tarafta kafeler falan var..

Bu sahilde iskele yakınında bi kafe, soğuk bişeyler içip ayvalık tostu yedik.. Fiyatlar gayet makul.

Meşhur Taş Kahve.. Valla sıcağın alnında canımız hiç kayfe çekmedi girmedik..

Sahil yoluna gelmeden ve ara sokaklarda zibilyon tane hediyelik eşya satan dükkan ve tezgah görebilirsiniz..

Bence bu canlılar tezgahta değil suyun altında daha güzeller.. Biz almadık..

Deniz süngerleri ne işe yarar bilmiyorum, her ne kadar omurgasız bi canlı da olsa canlı işte.. Herşeyi su yüzüne çıkarmak zorunda mıyız?

Cundaya kadar gelmişken kapı tokmayı almadan dönmeyin 🙂 şaka şaka

Deniz Oğlan benden çok bakıyor çeyizlik malzemelere..

Her yer takı toka dolu..

Bir teyze kapısının önünde -yanlış hatırlamıyorsam- kantaron yağı satıyordu..

Zeytinyağlı bişeyler yiyelim dedik, aklıma Kabak çiçeği dolması geldi. Geçen yaz Bozcaada‘da yemiştik. Bir de burda denedik. Amca yanında yoğurdunu ve güleryüzünü de getirdi ve bize Rahmi Koç’un restore ettiği klise ve değirmene gitmemizi önerdi.

Çok şükür bu soğuk soğuk bizi biraz serinletti. Sonrasında sıcağın alnında dar sokakları arşınlayarak Cunda’nın tepesindeki Kliseye doğru yola düştük..

Aha.. işte Karadeniz Pastanesi. Burdan giderken 1 kilo kurabiye aldık. Damla sakızlı fındıklı falan. Annemler çok sevdi valla evde kapış kapış gitti..

Bu dar sokaklardan geçerken Cunda’da çekilen Yol Arkadaşım diye bir dizi vardı çok sevdiğim, hep o dizi aklıma geldi.. Dizideki evi buldum ve önünde oturup gölgesinde dinlenip mutlu oldum..

Evett sıcaktan beyin haşlaması olmak üzereydik ki Rahmi Koç Müzesine geldik.. Ayrıntılı bilgi için buyrun

Burası kütüphanenin içi..

Manzara eşliğinde sessizlik ve hafif müzikle limonatalarınızı yudumlayıp kendinize gelebilirsiniz..

Ve dinlendikten sonra yavaş yavaş geldiğimiz yolu inebiliriz..

Dönüş yolunda bize gülümseyen teyze.. Sütümüzü aksatmıyoruz değil mi hanımlar..

Her güzel şeyin bir sonu oluyor tabi, her son yeni başlangıçları getiriyor..

Ayrıntılar hayatımızı güzelleştiriyor..

Ve sonsuz mutluluklara açılan kapılar bize yeni hayatlar sunuyor ..

Yani ben öyle olsun isterim.